سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درآمد 294 میلیون دلاری صادرات سمنان

درآمد 294 میلیون دلاری صادرات سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از دهه فجر سال گذشته تا کنون در حدود 294 میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.

علی تشنه دل در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان اظهار کرد: 254 هزار تن کالا به ارزش 294 میلیون دلار طی یک‌سال گذشته از استان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان از قبیل سود سوزآور، کابل زمینی ، کربنات دی سدیم ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک ، کابل ، سیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباس شویی ، شیرینی و شکلات ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و غیره است که به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان ، هند ، کرواسی، صربستان هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا و...صادر گردیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از فجر 98 تا فجر 99 ، 16 هزار تن کالا به ارزش 61 میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است .

وی اضافه کرد: اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقا کننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، روغن ترانسفورماتور و ...از مهمترین کالاهای وارداتی استان در این یک سال بوده است.

تشنه دل ادامه داد: همچنین در این مدت، سه هزار و 559 فقره سفارش واردات کالا به ارزش 609 میلیون دلار در استان به ثبت رسیده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از صدور154 فقره کارت بازرگانی در استان طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: 110 فقره از این کارت‌ها تمدیدی و 44 فقره نیز ایجادی بوده است.

سوغات استانبول در تهران 

منبع