سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازار پوشاک 5 استان غربی، 20 هزار شغل برای کرمانشاه ایجاد میکند

 

حمزه احمدی یکی از فعالان صنعت نساجی استان کرمانشاه نیز صنعت پوشاک را تنها راهکاری دانست که می‌تواند معضل بیکاری استان را حل کند و ادامه داد: کشورهایی مانند ترکیه، چین، اندونزی و مالزی  از این طریق بیکاری خود را مرتفع کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک نسبت به بسیاری از صنایع دیگر سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد و زودبازده است، خاطرنشان کرد: برای استانی مانند کرمانشاه با این نرخ بیکاری، صنعت پوشاک و نساجی بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت سانیار از ظرفیت‌های پوشاک و صنعت نساجی در کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها بازار مصرف 150 تا 160 میلیون "ثوب" پوشاک پنج استان غرب کشور است که اکنون در اختیار تولیدات چینی یا دیگر استان‌ها است و به خوبی می‌توانیم از آن بهره ببریم.

احمدی معتقد است، پوشش دادن این بازار می‌تواند به راحتی برای نزدیک به 20 هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی از بازار خوب کشور عراق در نزدیکی کرمانشاه هم یاد کرد که می‌توانیم به جهت قیمت تمام شده پایین تولید، بخشی از این بازار را نیز پوشش دهیم و تاکید کرد: فقط در همین منطقه 40 میلیون نفر جمعیت کُرد داریم که اگر تامین تنها 10 درصد لباس کردی آنها را انجام دهیم، به راحتی امکان ایجاد 10 واحد 150 نفره تولید پوشاک در استان وجود دارد.

این فعال صنعت پوشاک توسعه این صنعت را نیازمند حمایت‌های مالی و وجود سرمایه‌گذاران توانمند دانست و گفت: متاسفانه کسانی که در صنعت پوشاک فعالیت دارند آنقدر حمایت نشده اند که اکنون بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

احمدی از سخت‌گیری‌هایی که برای پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت پوشاک وجود دارد هم یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته 90 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت به متقاضیان صنعت پوشاک و نساجی استان اختصاص یافت که 380 نفر متقاضی دریافت تسهیلات بودند، اما به دلیل روند طولانی کار حتی یک نفر هم برای نمونه موفق به اخذ تسهیلات حتی تا حد 20 میلیون تومان هم نشد.

گودرز خانمحمدی نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست از وجود 17 واحد دارای مجوز در حوزه صنعت نساجی در کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: این واحدها در زمینه پارچه، نخ، فرش و ... فعالند.

وی ادامه داد: برخی از این واحدها مانند مجموعه کرپ ناز سابقه طولانی در فعالیت صنعت نساجی دارند که البته این مجموعه برای مدتی با مشکلات زیاد مواجه بود، اما اکنون انقلابی در این واحد تولیدی ایجاد شده و حتی به دنبال ایجاد طرح توسعه چادر مشکی است.

هزینه تحصیل در ترکیه 

منبع